God of War II (2007)

PlayStation 2 / PlayStation 3 / PlayStation Vita

Ontwikkeld door Sony

Na het verslaan van Ares is Kratos de nieuwe god van de oorlog geworden, maar de andere goden van de Olympus zijn niet heel blij met hem, omdat hij zijn goddelijke krachten gebruikt om heel Griekenland te veroveren met zijn Spartaanse leger. Daarom verraadt de oppergod Zeus hem en neemt al zijn goddelijke krachten af. Door dit verraad wil Kratos wraak nemen op Zeus, en hierbij wordt hij geholpen door de Titanen, oude reuzen die ook een vreselijke haat koesteren tegen Zeus. De Titanen vertellen dat Kratos op zoek moet gaan naar de Sisters of Faith, want alleen met hun hulp kan hij wraak nemen op Zeus.

avatar van wiiplayer
Even mooi als je het mij vraagt maar ze zijn er in veel mindere mate. In de hele game zitten er maar 3 of 4?

Gekocht op de ps3.

Nog 2 trophies en dan heb ik platinum. Alleen heb ik moeite met enkele beproevingen zoals 'Kill iedereen zonder geraakt te worden' ,maar een platinum is niet onhaalbaar.

avatar van steffengamer
Na het spelen van deze game ben ik tot de conclusie gekomen dat ik god of war 1 beter vind.
Dit komt vooral doordat het verhaal beter is, en ik de cutscenes vetter vind. Ook is het wow effect van god of war 1 groter geweest.

avatar van zamo444
Elke God Of War game is epic! En vind je dat niet nou ''GFYS'':)

jirachi04 schreef:
Gekocht op de ps3.

heb je al je platinum?

avatar van jirachi04
Helaas nog niet. Er kwamen wat spellen tussendoor ,maar ik ga er in de vakantie eens voor zitten.

jirachi04 schreef:

that's the spirit

Jirachi04. heb je nu je platinum?

avatar van jirachi04
Nee , Infamous 1+2 , La Noire en Mortal Kombat kwamen ertussen.

avatar van wiiplayer
Jirachie04, heb je nu je platinum?

je bent me net voor

Jirachi, is de platinum binnen

De trend doorzetten na een jaar: Jirachi, heb je nu je platinum al?

avatar van CarealotCarrot
Weet iemand of jirachi al zijn platinum heeft gehaald?

avatar van Dutch-J3ff
Wat een toffe Hack & Slash game zeg!!

avatar van Evil Eye
Maar heeft Jirachi zijn platinum, dat is de vraag..... ?

Die inmiddels al 2 jaar oud is...

Dutch-J3ff schreef:
Wat een toffe Hack & Slash game zeg!!

En dan maar 3 sterren?
Leg uit.

Ik had hier nog geen account, maar voelde me nu toch echt genoodzaakt er eentje te maken. Want waar iedereen hier nog steeds geen antwoord op heeft is;

Zou jirachi04 zijn platinum al binnen hebben?

Leuk dat ik niet de enige ben die daar nog steeds aan denkt. Al denk ik dat we niet snel een antwoord zullen krijgen, aangezien jirachi04 al een tijdje niet meer actief is hier..

avatar van PlayThaYard
Balen, zit er al sinds 2011 op te wachten

JustMike schreef:
Ik denk dat ik met jirachi connected ben in PSN, zal eens kijken in zijn lijst zodra ik weer thuis ben (in het weekend). Nog even geduld dus

Grovonion schreef:

Ik ben benieuwd! Zou toch wel teleurgesteld zijn als die het niet heeft gered.

Ow, vergeten, probeer er seffens aan te denken. Heb trouwens het idee jirachi ook al lang niet meer op de ps tegengekomen te zijn.

Nope, heeft hij spijtig genoeg niet gehaald, ik hoop dat dit z'n recht op privacy niet schendt

avatar van CarealotCarrot
Maar hij gaat het ooit toch wel halen? Toch?

Een goed vervolg die merendeel van mijn problemen met het eerste deel oplost. De grab werkt ditmaal beter, geen slordige platform sequenties en de combat werkt gemiddeld prettiger. Persoonlijk vind ik de parry aanval de grootste verbetering in de combat: in deel 1 wekte een parry-aanval alleen bij de laatste hit van een combo en had je geen armor, waardoor je makkelijk gestraft kon worden. In deel 2 geeft Kratos een harde dreun en is hij onschadelijk tijdens de aanval, waardoor parryen een veel betere optie was dan het in deel 1 en ik gebruikte het constant.

Voor de rest is het een soortgelijke ervaring als zijn voorganger. Een aantal nieuwe snufjes zoals 2 nieuwe wapens en wat nieuwe enemies, maar je voert voornamelijk soortgelijke taken uit. De grootste veranderingen zitten in de gebieden die je bezoekt en de bosses, die groter en indrukwekkender zijn dan z’n voorganger. Dit maakt God Of War II naar mijn mening een soort verbeterde versie van deel 1. Ik zie mezelf deel 1 niet snel opnieuw oppakken, wetende dat 2 deze verbeteringen geeft.

De enige echte frustraties die ik in dit deel tegenkwam is dat het soms onduidelijk is wat je precies moet doen en persoonlijk ben ik niet zo weg van vijanden bevechten tijdens het klimmen, wat ze in deel 3 er bijna helemaal uit hebben gehaald. Ik heb 3x een guide erbij moeten halen om vervolgens te zien dat een deel van de omgeving (die er normaal uitziet) blijkbaar klimbaar of verschuifbaar is, of je moet de wapens gebruiken op een manier die niet helemaal logisch voelde. Een hint pop-up of duidelijkere indicatie waarmee je interactie kon hebben was welkom (al gaat dit maar om 3 punten in de hele ervaring).

Gewoon een sterke PS2 titels die nog goed stand houd. Het voelt als een soortgelijke ervaring als z’n voorganger, maar het weet waar veranderingen te maken.